Urbani izziv Leto 2020, št. 11, november 2020
: 84-96
(31. Sedlarjevo srečanje)
Avtor
Mag. Katarina Konda
Mestna občina Ljubljana
katarina.konda@ljubljana.si
Naslov članka
Usmeritve za določila za področje oglaševanja v
Mestni občini Ljubljana
Povzetek
Prispevek obravnava predstavitev strokovne podlage »Preveritev določil
za področje oglaševanja v MOL glede na izvajanje ukrepov po
novi prostorski zakonodaji in predlog sprememb«, ki jo je za Mestno
občino Ljubljana izdelalo podjetje Ljubljanski urbanistični zavod d. d.
leta 2018. V prostoru se pojavlja vedno več objektov za oglaševanje,
ki vidno onesnažujejo in tudi spreminjajo urbano krajino ter uničujejo
arhitekturno okolje, zato postaja potreba po pravilih za njihovo umeščanje
vedno večja. Umeščanje objektov za oglaševanje ni mogoče
prepustiti prosti presoji, ampak je treba lokacije za njihovo umeščanje
predvideti že v fazi načrtovanja prostorskega izvedbenega akta. Strokovne
podlage za oglaševanje so k izbrani temi pristopile celovito. V
uvodnem delu sta tako predstavljena zgodovina (zunanjega) oglaševanja
in pregled obstoječih objektov za oglaševanje, ki jih ponujajo
izvajalci zunanjega oglaševanja v Sloveniji. Sledi pregled določil za
objekte za oglaševanje v veljavni zakonodaji. Predstavljeni so tudi
tuji primeri in preverjen tudi vpliv oglaševanja v obcestnem prostoru
– kot vpliv okolja na voznika in posledično odziv voznika oziroma
udeleženca v prometu na vidni stimulant iz okolja. V glavnem delu
je izvedena analiza stanja obstoječih objektov za oglaševanje v prostoru
Mestne občine Ljubljana. Strokovna podlaga v sklepnem delu
kot enega izmed ukrepov predlaga delitev oglaševalskih objektov
po namenu in velikosti in (posledično) izdelavo Kataloga objektov
za oglaševanje. Predlagani so bili tudi popravki in dopolnitev besedilnega
dela odloka o občinskem prostorskem načrtu ter izdelava
nove karte za oglaševanje v Mestni občini Ljubljana.
Ključne besede
oglaševanje, merila, določila, katalog