Urbani izziv Leto 24, št. 2, december 2013
: 35–45
(Članki)
UDK: 338.48:711.557(680)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2013-24-02-003
Avtor
Jayne M. ROGERSON
University of Johannesburg, Department of Geography, Environmental Management and Energy Studies, Johannesburg, Južnoafriška republika
jayner@uj.ac.za
Naslov članka
Segmentacija trga in spremembe na področju nizkocenovnih hotelov na mestnih območjih Južnoafriške republike
Povzetek
Segmentacija trga močno vpliva na spremembe v hotelski dejavnosti, pri čemer se gradijo različne oblike hotelov, tudi nizkocenovni. Večina mednarodnih raziskav tovrstnih hotelov se osredotoča samo na Severno Ameriko in Evropo, nekaj novejših raziskav pa obravnava tudi gospodarstva v vzponu. Avtorica v članku preučuje vlogo nizkocenovnih hotelov v okviru širšega prestrukturiranja industrijske dejavnosti v Južnoafriški republiki, odkar se je ta po spremembi politične ureditve ponovno vključila v svetovno turistično gospodarstvo. V preteklosti so bili za južnoafriško hotelsko ponudbo značilni nizkocenovni hoteli z eno zvezdico ali dvema, kar je bila posledica državne zakonodaje o točenju alkohola. Po preoblikovanju hotelske dejavnosti po letu 1990, ki naj bi zadovoljila potrebe rastočega mednarodnega turističnega trga, se je vloga nizkocenovnih hotelov spremenila. Avtorica analizira zmanjšano vlogo teh hotelov v hotelski dejavnosti Južnoafriške republike, njihovo spremenljivo naravo in spremembe lokacije od leta 1990 do danes. Ugotavlja, da je večina nizkocenovnih hotelov, zgrajenih po letu 1990, zgoščena v velikih mestih in sekundarnih središčih v državi in da so nekdanje nizkocenovne hotele v manjših mestih, ki so služili predvsem s prodajo alkohola, nadomestile druge oblike nastanitve.
Ključne besede
segmentacija, hotelska dejavnost, nizkocenovni hoteli, Južnoafriška republika