Urbani izziv Leto 27, št. 2, december 2016
: 41–53
(Članki)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2016-27-02-004
Avtor
Christian M. ROGERSON
University of Johannesburg, Faculty of Management, School of Tourism and Hospitality, Republika Južna Afrika
crogerson@uj.ac.za
Jayne M. ROGERSON
University of Johannesburg, Department of Geography, Environmental Management and Energy Studies, Republika Južna Afrika
jayner@uj.ac.za
Naslov članka
Prostorske razlike v turizmu znotraj mest: primer Johannesburga v Republiki Južna Afrika
Povzetek
Raziskave mest na globalnem jugu se vse bolj osredotočajo na mestni turizem, saj izzivi, povezani z upravljanjem mestnega turizma, zahtevajo boljše razumevanje prostorske zgradbe turizma in turističnih tokov v mestih. V članku so analizirani turistični tokovi v Johannesburgu, najpomembnejšem mestu Republike Južna Afrika. Rezultati kažejo, da različne vrste mestnih turistov uporabljajo različne prostore v mestu. Raziskava Johannesburga razkriva, da so prostori, ki jih uporabljajo prostočasni in poslovni turisti med seboj tesno povezani, tokovi obiskovalcev, ki v mestu obiščejo prijatelje in sorodnike, pa so popolnoma drugačni. Poleg tega tuji turisti uporabljajo tudi drugačne prostore kot domači. Pozornost vzbuja ugotovitev, povezana s predmestjem Soweto, ki velja za ikonično zanimivost in privablja tuje turiste, vendar v njem prevladujejo domači turisti, ki tam obiščejo prijatelje in sorodnike. Prostorski vzorci turističnih tokov v Johannesburgu se močno razlikujejo od tokov na mestnih turističnih destinacijah na globalnem severu, pri čemer pri Johannesburgu najbolj izstopa omejena in oslabljena turistična vloga mestnega središča.
Ključne besede
mestni turizem, prostorska zgradba, Johannesburg, Republika Južna Afrika