Urbani izziv Leto 28, št. 1, junij 2017
                : 43-53
             
                 (Članki)
                 UDK: 334.012.61-022.51/.55: 911.375.632(438)
                 doi: 10.5379/urbani-izziv-2017-28-01-004
             
 
                 
             
              
             Avtor
                Justyna MARTYNIUK-PĘCZEK
                     Gdańsk University of Technology, Faculty of Architecture, Department of Urban and Regional Planning, Gdańsk, Poljska 
                     juspecze@pg.gda.pl
                Olga MARTYNIUK
                     University of Gdańsk, Faculty of Management, Department of Corporate Finance, Sopot, Poljska 
                     omartyniuk@ug.edu.pl
                Anna GIERUSZ
                     University of Gdańsk, Faculty of Management, Department of Statistics, Sopot, Poljska 
                     anna.gierusz@ug.edu.pl
                Grzegorz PĘCZEK
                     Sopot University of Applied Sciences, Faculty of Architecture, Sopot, 
             
 
             Naslov članka
             Dejavniki, ki vplivajo na lokacijo manjših in srednje velikih podjetij v predmestju: primer metropolitanskega območja mest Gdansk, Gdynia in Sopot
              
                 Povzetek
                 Zaradi pomembne vloge manjših in srednje velikih podjetij (MSP) v evropskem gospodarstvu je ključno ustrezno poznavanje različnih dejavnikov, ki vplivajo na izbiro njihove lokacije. Kljub temu je v teoretičnih in empiričnih raziskavah industrijskih lokacij in urbanističnega načrtovanja velikost podjetij pogosto spregledana. V članku avtorji proučujejo kraj stalnega prebivališča kot dejavnik, ki spodbuja razvoj MSP v predmestjih. To smer razvoja potrjuje tudi multidisciplinarna raziskava, ki so jo izvedli na metropolitanskem območju mest Gdansk, Gdynia in Sopot. Dejavnike, ki vplivajo na lokacijo MSP na predmestnih območjih, so določili z anketo, ki so jo izvedli v 251 podjetjih v 7 občinah z najvišjo stopnjo suburbanizacije na proučevanem metropolitanskem območju. Raziskava je potrdila, da je za občine, v katerih potekajo najintenzivnejši procesi suburbanizacije, značilna višja stopnja poslovne dejavnosti. Lastniki podjetij odločitve o lokaciji podjetja večinoma sprejemajo v skladu z načeli vedenjske teorije. To pomeni, da pri svojih odločitvah pogosteje upoštevajo osebne dejavnike kot stroške ali povpraševanje. Zanje so najpomembnejši dejavniki življenjske razmere, kakovost javnega prostora, izobrazba in zdravstvo.
                  
                 Ključne besede
                 podjetništvo, MSP, predmestja, regionalni razvoj, suburbanizacija, Poljska