Urbani izziv Leto 33, št. 2, december 2022
: 13-21
(Članki)
UDK: 712.256:004.946
doi: 10.5379/urbani-izziv-2022-33-02-02
Avtor
Yasaman Nekoui
Tehniška visoka šola za arhitekturo, Tehnična univerza v Madridu, Madrid, Španija
yasaman.nekoui@alumnos.upm.es
Eduardo Roig
Tehniška visoka šola za arhitekturo, Tehnična univerza v Madridu, Madrid, Španija
e.roig@upm.es
Naslov članka
Igrišča v digitalnem mestu: pristop z vidika razširjene resničnosti
Povzetek
To, da otroci uporabljajo tehnološke naprave, je danes
nekaj običajnega, hkrati pa so zaradi tega otroci manj
prisotni na mestnih prostorih. Čeprav v mestu razvijajo
socialne, umske, učne in druge spretnosti, mnogi iz različnih razlogov ne sodelujejo pri tem. Za vpetost otrok v
mestni prostor je torej ključno, kako je prostor v njihovem
fizičnem mestu oblikovan in kakšna je interakcija otrok s
takim mestnim prostorom. V otrokom prijaznem mestu
se lahko za večjo vpetost otrok uporabijo sodobna orodja,
kot je razširjena resničnost, ta otrokom pomaga izboljšati komunikacijske veščine, poleg tega spodbuja razvoj
prostorskih zaznav ter telesnih in socialnih spretnosti v
fizičnem in digitalnem svetu. Avtorja v članku proučujeta
različne aplikacije in pri vsaki analizirata značilnosti, na
podlagi katerih je lahko mesto prijaznejše otrokom. Razširjeno resničnost predstavita kot eno izmed orodij, zaradi
katerih so mesta lahko otrokom prijazna, tj. postanejo
družbeno vključujoča mestna okolja, v katerih se otroci
igrajo, preživljajo prosti čas in odraščajo.
Ključne besede
razširjena resničnost, otrokom prijazna mesta, zaznavanje mestnega prostora, digitalna mesta, socialna vključenost v digitalnem okolju