Urbani izziv Leto 21, št. 1, junij 2010
: 61-69
(Članki)
UDK: 71:378(497.4)
Avtor
Alenka TEMELJOTOV SALAJ
Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici, Nova Gorica, Slovenija
alenka.temeljotov-salaj@gea.college.si
Ajda Fošner
Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici, Nova Gorica, Slovenija
ajda.fosner@gea-college.si
Jerneja Jurca
Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici, Nova Gorica, Slovenija
jerneja.jurca@siol.net
Irena Karčnik
Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici, Nova Gorica, Slovenija
irena.karcnik@siol.net
Irena RAZPOTNIK
Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici, Nova Gorica, Slovenija
janez.razpotnik@amis.net
Lidija DOVGAN ŽVEGLA
Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici, Nova Gorica, Slovenija
lidija.zvegla@siol.net
Naslov članka
Znanja, veščine in kompetence za urejanje prostora
Povzetek
Skladno s tehnološkim in z znanstvenim napredkom ter vse večjo kompleksnostjo družbenih procesov se je tudi na področju urejanja prostora pojavila potreba po interdisciplinarnosti znanj, veščin in kompetenc posameznika. Proces urejanja prostora namreč vključuje potrebo po poznavanju različnih strokovnih in znanstvenih področij, od bolj umetniško usmerjenih, prek socioloških do popolnoma inženirsko-tehničnih vej in ekonomsko-pravnih področij. Tako mora posameznik znanja, ki jih pridobi med študijem, za svoje uspešno delo dopolniti in nadgraditi tudi s številnimi veščinami in kompetencami. Da bi prepoznale te in določile njihovo pomembnost, smo izvedle anketo med strokovnjaki, ki se ukvarjajo z obravnavanim področjem v Republiki Sloveniji. Rezultati ankete nam ponujajo vpogled v spekter področij, ki jih morajo ti strokovnjaki poznati, njihove specifične kompetence, prirojene in pridobljene veščine in probleme, s katerimi se srečujejo pri svojem delu. Le v povezavi različnih disciplin lahko pričakujemo uspešno rešitev problemov. Na mejnih področjih različnih ved namreč nastajajo nova znanja in spoznanja, ki omogočajo oblikovanje novih strokovnih in znanstvenih rešitev.
Ključne besede
urejanje prostora, interdisciplinarnost, znanja, veščine, kompetence