Urbani izziv Leto 28, št. 1, junij 2017
: 43-53
(Članki)
UDK: 334.012.61-022.51/.55: 911.375.632(438)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2017-28-01-004
Avtor
Justyna MARTYNIUK-PĘCZEK
Gdańsk University of Technology, Faculty of Architecture, Department of Urban and Regional Planning, Gdańsk, Poljska
juspecze@pg.gda.pl
Olga MARTYNIUK
University of Gdańsk, Faculty of Management, Department of Corporate Finance, Sopot, Poljska
omartyniuk@ug.edu.pl
Anna GIERUSZ
University of Gdańsk, Faculty of Management, Department of Statistics, Sopot, Poljska
anna.gierusz@ug.edu.pl
Grzegorz PĘCZEK
Sopot University of Applied Sciences, Faculty of Architecture, Sopot,
Naslov članka
Dejavniki, ki vplivajo na lokacijo manjših in srednje velikih podjetij v predmestju: primer metropolitanskega območja mest Gdansk, Gdynia in Sopot
Povzetek
Zaradi pomembne vloge manjših in srednje velikih podjetij (MSP) v evropskem gospodarstvu je ključno ustrezno poznavanje različnih dejavnikov, ki vplivajo na izbiro njihove lokacije. Kljub temu je v teoretičnih in empiričnih raziskavah industrijskih lokacij in urbanističnega načrtovanja velikost podjetij pogosto spregledana. V članku avtorji proučujejo kraj stalnega prebivališča kot dejavnik, ki spodbuja razvoj MSP v predmestjih. To smer razvoja potrjuje tudi multidisciplinarna raziskava, ki so jo izvedli na metropolitanskem območju mest Gdansk, Gdynia in Sopot. Dejavnike, ki vplivajo na lokacijo MSP na predmestnih območjih, so določili z anketo, ki so jo izvedli v 251 podjetjih v 7 občinah z najvišjo stopnjo suburbanizacije na proučevanem metropolitanskem območju. Raziskava je potrdila, da je za občine, v katerih potekajo najintenzivnejši procesi suburbanizacije, značilna višja stopnja poslovne dejavnosti. Lastniki podjetij odločitve o lokaciji podjetja večinoma sprejemajo v skladu z načeli vedenjske teorije. To pomeni, da pri svojih odločitvah pogosteje upoštevajo osebne dejavnike kot stroške ali povpraševanje. Zanje so najpomembnejši dejavniki življenjske razmere, kakovost javnega prostora, izobrazba in zdravstvo.
Ključne besede
podjetništvo, MSP, predmestja, regionalni razvoj, suburbanizacija, Poljska