Urbani izziv Leto 33, št. 2, december 2022
: 22-33
(Članki)
UDK: 316.334.56:005.418:711.432(497.11)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2022-33-02-03
Avtor
Mina Petrović
Oddelek za sociologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Beogradu, Beograd, Srbija
mipetrov@f.bg.ac.rs
Vera Backović
Oddelek za sociologijo, Filozofska fakulteta Univerze v Beogradu, Beograd, Srbija
vera.backovic@f.bg.ac.rs
Milena Toković
Oddelek za prostorsko načrtovanje, Fakulteta za geografijo Univerze v Beogradu, Beograd, Srbija
milena.tokovic@gef.bg.ac.rs
Naslov članka
Obnova postsocialistične mestne identitete:
primer Novega Pazarja v Srbiji
Povzetek
Avtorice se v skladu s sodobno mestno politiko, katere
cilj je oblikovati konkurenčno mestno identiteto, v članku
ukvarjajo s postsocialistično identiteto Novega Pazarja,
srednje velikega mesta na jugozahodu Srbije. Proučujejo
oblikovanje mestne identitete na podlagi dinamične interakcije med akterji in družbeno-prostorskimi strukturami, pri čemer uporabljajo pojem mestnega habitusa, ki
temelji na Bourdieujevi teoriji o habitusu, in Lefebvrov
koncept družbene produkcije prostora. Posebno pozornost namenjajo izzivom, s katerimi se postsocialistična
mesta spopadajo pri ponovnem vzpostavljanju svoje
identitete po obdobju spodbujanja modela socialističnega (industrijskega) mesta in njegovem poznejšem zatonu.
Njihova analiza temelji na anketi med prebivalci Novega
Pazarja (n = 299), intervjujih s strokovnjaki, zaposlenimi
v mestni upravi ter drugih lokalnih ustanovah in organizacijah (n = 14), in na vsebinski analizi uradnega spletišča
mesta. Njihovi izsledki kažejo, da je Novi Pazar mesto z
močno identiteto, a tudi precejšnjimi strukturnimi omejitvami, ki onemogočajo lokalno delovanje, na podlagi
katerega bi lahko mesto izkoristilo svoj potencial za oblikovanje konkurenčne identitete.
Ključne besede
identiteta, postsocialistično mesto, habitus, Novi Pazar, Srbija