Urbani izziv Leto 33, št. 2, december 2022
: 46-57
(Članki)
UDK: 316.334.56:711.523(680)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2022-33-02-05
Avtor
Roussetos-Marios Stefanidis
Visoka šola za urejanje podeželja, geodezijo in geoinformatiko, Državna tehnična univerza v Atenah, Atene, Grčija
marios_stefanidis@hotmail.gr
Alexandros Bartzokas-Tsiompras
Visoka šola za urejanje podeželja, geodezijo in geoinformatiko, Državna tehnična univerza v Atenah, Atene, Grčija
abartzok@mail.ntua.gr
Naslov članka
Kje bi bilo treba izboljšati območja za pešce?
Razvrščanje in kartiranje posegov za izboljšanje
ulične hodljivosti v središču Cape Towna
Povzetek
Prostorsko urejanje območij za pešce, ki zagotavlja bolj
zdravo in vključujočo ulično krajino, je lahko močan mehanizem za izboljšanje varnosti in udobnosti pešačenja
v afriških mestih. Avtorja v članku predlagata pristop k
analizi hodljivosti na več prostorskih ravneh, s katerim se
lahko določijo ulice, primerne za pešce, in problematična
območja, ki zahtevajo manjše izboljšave (npr. popravilo
pločnikov, boljše vzdrževanje stavb ter ureditev ulične
razsvetljave in javnih klopi). Raziskovalni okvir, ki temelji
na uporabi GIS, sta uporabila za središče Cape Towna v
Južni Afriki, ki se spopada s kompleksnimi družbenimi
in okoljskimi izzivi. Za vsak segment ulice s prehodom
za pešce sta z orodjem za virtualno presojo območij za
pešce zbrala podatke o okoljskih kazalnikih na mikro- in
mezoravni ter proučila kakovost javnega prostora. Rezultate, dobljene z navedenim sestavljenim orodjem za presojo ulic, sta pomnožila z normalizirano vrednostjo mere
prostorske sintakse (tj. integracije), na podlagi česar sta
določila poti v mreži, ki so med seboj najbolj povezane in
najbolj potrebne prenove. Z Jenksovo metodo naravnih
mej sta razvrstila rezultate za vsak segment, na podlagi
česar sta ugotovila, da so ulice, ki so najbolj potrebne
prenove, zgoščene v Bo-Kaapu, razmeroma slabo razvitem, večkulturnem in hribovitem predelu v zahodnem
delu Cape Towna. Na koncu sta predstavila priporočila za izboljšanje kakovosti mestnega okolja in splošne
privlačnosti mesta za pešce. Predlagana metodologija
omogoča učinkovitejše upravljanje krajev in razvrščanje
potreb mesta po izboljšavah, s čimer se zmanjšajo stroški
in poraba časa.
Ključne besede
hodljivost, mobilnost pešcev, grajeno okolje, Google Street View, Cape Town