Urbani izziv Leto 2022, št. 15, december 2022
                : 60-70
             
                 (33. Sedlarjevo srečanje)
             
 
                 
             
              
             Avtor
                 Nejc Geržinič
                     Delft University of Technology, Delft, Nizozemska 
                     N.Gerzinic@tudelft.nl 
                Marko Peterlin
                     IPoP – Inštitut za politike prostora, Ljubljana 
                     marko.peterlin@ipop.si
                 Blaž Lokar
                     Za Mesto Po Dveh, Ljubljana 
                     blaz.lokar@gmail.com
                Nela Halilović
                     IPoP – Inštitut za politike prostora, Ljubljana 
                     nela.halilovic@ipop.si
                Špela Berlot Veselko
                     CIPRA Slovenija, Ljubljana 
                     spela.berlot@cipra.org
              
             Naslov članka
             Koncept ZMAJ – zmogljive mestne avtobusne linije
za povezan javni promet v Ljubljani
              
                 Povzetek
                 Javni potniški promet (JPP) je privlačen za potnike, ko je učinkovit,
povezan in konkurenčen avtomobilu. Za konkurenčnost javnega prometa je ključnega pomena, da lahko potnik opravi z njim celotno
pot od začetka do cilja, torej z medkrajevnim in mestnim prometom,
ter s čim manj in čim krajšimi prestopi. Napovedana vzpostavitev
Potniškega centra Ljubljana do leta 2025 predstavlja priložnost za kakovosten preskok JPP na ravni države, regije in mesta, a le ob odlični
povezanosti medkrajevnega z mestnim prometom, kar pa zahteva
preoblikovanje trenutnega koncepta mestnega prometa. Na podlagi
infrastrukturnih ter organizacijskih izhodišč je bilo pripravljenih pet
scenarijev reorganizacije linij, ki so bile analizirane na podlagi povprečnega generaliziranega potovalnega časa. To pomeni da različne
elemente poti, kot so čakanje ter prestopi, pretvorimo v ekvivalentni
potovalni čas. Scenariji so bili ocenjeni tudi glede na njihovo zahtevnost z infrastrukturnega ter operativnega vidika. Izkaže se, da je ključni faktor za izbiro najboljšega scenarija delež potnikov, ki potuje med
Potniškim centrom Ljubljana (PCL) in severom Ljubljane. Na podlagi
izbranega scenarija je bil nato oblikovan predlog novega sistema linij.
                  
                 Ključne besede
                 javni potniški promet, multimodalnost, Potniški center Ljubljana, prestopna točka, integracija mestnega in medkrajevnega prometa