Urbani izziv Leto 2022, št. 15, december 2022
                : 32-40
             
                 (33. Sedlarjevo srečanje)
             
 
                 
             
              
             Avtor
                Marjeta Benčina
                     Focus, društvo za sonaraven razvoj, Ljubljana 
                     marjeta@focus.si 
                Maruša Goluža
                     ZRC SAZU, Geografski inštitut Antona Melika, Ljubljana, Slovenija 
                     marusa.goluza@zrc-sazu.si
                Simon Koblar
                     Urbanistični inštitut Republike Slovenije, Ljubljana  
                     simon.koblar@uirs.si 
                Jernej Tiran
                     ZRC SAZU, Geografski inštitut Antona Melika, Ljubljana, Slovenija 
                     jernej.tiran@zrc-sazu.si
                Tomislav Tkalec
                     Focus, društvo za sonaraven razvoj, Ljubljana 
                     tomi@focus.si 
                Lidija Živčič
                     Focus, društvo za sonaraven razvoj, Ljubljana 
                     lidija@focus.si 
                Polona Demšar Mitrovič
                     Ministrstvo za infrastrukturo, Ljubljana 
                     Polona.Demsar-Mitrovic@gov.si
                Mojca Piry
                     Ministrstvo za okolje in prostor, Ljubljana 
                      Mojca.Piry@gov.si
                Matej Gabrovec
                     ZRC SAZU, Geografski inštitut Antona Melika, Ljubljana, Slovenija 
                     matej.gabrovec@zrc-sazu.si
              
             Naslov članka
             Mobilnostna revščina
              
                 Povzetek
                 Mobilnostna revščina pomeni, da si gospodinjstvo ne more privoščiti
prevoza, potrebnega za zadovoljitev osnovnih socialno-ekonomskih
potreb. V času energetske in podnebne krize se je poglobila, zato
je tudi postala predmet evropskih politik in večjega znanstvenega
zanimanja. Tveganje za mobilnostno revščino se razlikuje glede na
pripadnost različnim socialnim skupinam in glede na lokacijo bivanja.
Obstajajo velike regionalne razlike, ki so povezane z različnimi poselitvenimi vzorci in dostopnostjo prevoznih storitev. Dolgoročno je
mogoče mobilnostno revščino preprečiti ali vsaj omiliti z integracijo
prostorskega in prometnega načrtovanja.
                  
                 Ključne besede
                 mobilnostna revščina, ranljive skupine, javni potniški promet, dostopnost