Urbani izziv Leto 17, št. 1–2, december 2006
: 119–125
(Odzivi)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2006-17-01-02-015
Avtor
Maja SIMONETI
Ljubljanski urbanistični zavod, Ljubljana, Slovenija
maja.simoneti@luz.si
Naslov članka
Izobraževanje za sodelovanje: urejanje prostora mora v šolo!
Povzetek
Prispevek izhaja iz teze, da je prostorsko načrtovanje odvisno od poznavanja potreb in značilnosti uporabnikov, in zato sta vključevanje uporabnikov v načrtovalsko prakso in sprejemanje odločitev o razvoju v prostoru pričakovani razvojni fazi. Teza je podprta z opisom značilnosti prejšnje načrtovalske prakse v razvitem svetu, primerjalni oris značilnosti prejšnje slovenske prakse pa je uporabljen za opis razmer, ki obvladujejo sodelovanje udeleženih v domači načrtovalski praksi. Sodelovanju kot načinu aktivnega vključevanja udeleženih v zgodnje faze načrtovanja in sprejemanja odločitev besedilo pripisuje pozitivne učinke in ga opredeli kot način dela in življenja v prihodnosti. Prispevek povezuje potrebe po znanju, ki jih čutijo prostorski načrtovalci, s pozivi k izobraževanju za trajnostni razvoj in predstavi nekatere pobude in možnosti za učenje o urejanju prostora v šoli.
Ključne besede
izobraževanje, prostorsko načrtovanje, sodelovanje, urejanje prostora