Urbani izziv Leto 20, št. 1, junij 2009
: 33-42
(Članki)
UDK: 37.016:711-053.2/.6
doi: 10.5379/urbani-izziv-2009-20-01-003
Avtor
Tadeja ZUPANČIČ
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
tadeja.zupancic@fa.uni-lj.si
Tomaž NOVLJAN
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
tomaz.novljan@fa.uni-lj.si
Matevž JUVANČIČ
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
matevz.juvancic@fa.uni-lj.si
Špela VEROVŠEK
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
spela.verovsek@fa.uni-lj.si
Maruška ŠUBIC KOVAČ
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, Ljubljana, Slovenija
msubic@fgg.uni-lj.si
Andreja ISTENIČ STARČIČ
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, Ljubljana, Slovenija
andreja.starcic@siol.net
Matija SVETINA
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo, Ljubljana, Slovenija
m.svetina@ff.uni-lj.si
Naslov članka
Konkretizacija pojma trajnostnega prostorskega razvoja za oceno osveščenosti otrok in mladostnikov
Povzetek
Prispevek je usmerjen k celovitemu sooblikovanju pogojev za tvorno izobraževanje o učinkovitih, konkretnih prispevkih k trajnostni razvojni usmeritvi, s poudarkom na grajenem okolju oziroma arhitekturi. Opredeljuje vlogo izobraževanja o grajenem okolju oziroroma arhitekturi v konceptu trajnostnega razvoja; določa izhodišča za prilagajanje načinov posredovanja arhitekturnih vsebin ter opredeljuje izobraževalne vsebine in njihove predstavitve glede na razvojne sposobnosti ciljne publike. Predstavlja torej razmislek o opredmetenju pojma trajnostni prostorski razvoj za oceno osveščenosti otrok in mladostnikov o »trajnostnih arhitekturnih« temah ter tudi za ugotavljanje usposobljenosti vzgojiteljev in učiteljev za posredovanje znanja s področja grajenega okolja v povezavi s trajnostnim razvojem. Konkretizacija pomeni izbor in vizualizacijo aktualnih konkretnih pojavov v prostoru za izbrano ciljno publiko – v prispevku so prikazani vzorčni primeri. Prispeva k razvoju »kulturne« dimenzije trajnosti prostorskega razvoja. Prizadevanja vodijo k razvoju vseživljenjskega učenja o arhitekturi ter njenemu vplivu na naš vsakdan in naš jutri.
Ključne besede
kulturna trajnost razvoja, arhitektura, grajeno okolje, vseeživljenjsko učenje, otroci in mladostniki