Urbani izziv Leto 20, št. 1, junij 2009
: 78-84
(Članki)
UDK: 625.42(497.11Beograd)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2009-20-01-007
Avtor
Biljana ARANDJELOVIĆ
Univerza v Nišu, Fakulteta za gradbeništvo in arhitekturo, Niš, Srbija
bilja@vtkom.net
Naslov članka
Študije o beograjski podzemni železnici
Povzetek
Podzemno železnico mora imeti vsaka sodobna prestolnica. Gradnja podzemne železnice ni več prestiž, ampak nujnost, ki izvira iz pomembno spremenjenih oblik prevoza po vsem svetu. Ta članek povzema štiri študije o beograjski podzemni železnici in z njo povezanimi težavami. Prvo raziskavo je leta 1946 opravil znameniti srbski arhitekt Nikola Dobrović. To je bila prva raziskava, ki se je ukvarjala z vprašanjem podzemne železnice v Beogradu. Drugo raziskavo so naredili leta 1968. V njej so prvič podrobno preučili možnost gradnje podzemne železnice v mestu. Tretja in najobsežnejša raziskava je bila končana leta 1982. Vključevala je tudi podroben načrt za podzemno železnico. Mestna vlada je projekt uradno sprejela in potrdila. Četrti projekt, povezan s podzemno železnico, se ukvarja z mestno (lahko) železnico. Izvira iz odločitve, da Beograd ne potrebuje klasične podzemne železnice, zato so zanjo začeli iskati zamenjavo. Načrt za mestno železnico je del splošnega urbanističnega načrta za Beograd do leta 2021.
Ključne besede
beograjska podzemna železnica, podzemna železnica, mestna železnica, javni prevoz