Urbani izziv Leto 30, št. 1, junij 2019
: 43-56
(Članki)
UDK: 355.67:314.1(549.1)
doi: 10.5379/urbani-izziv-2019-30-01-004
Avtor
Atif Bilal ASLAM
Department of City and Regional Planning, University of Engineering and Technology Lahore, Pakistan
atif.aslam@uet.edu.pk
Houshmand E. MASOUMI
Centre for Technology and Society, Technical University of Berlin, Nemčija
masoumi@ztg.tu-berlin.de
Nida NAEEM
Department of City and Regional Planning, University of Engineering and Technology Lahore, Pakistan
nida.naeem64@yahoo.com
Mohammad AHMAD
Department of City and Regional Planning, University of Engineering and Technology Lahore, Pakistan
ahmadnoul786@gmail.com
Naslov članka
Izbira stanovanjske lokacije ter vloga mobilnosti,
družbenogospodarskih dejavnikov in namenske
rabe prostora v pakistanskem mestu Hafizabad
Povzetek
Izbira stanovanjske lokacije v državah v razvoju in njena
povezava z mestnim prevozom sta slabo raziskani in
ne povsem dobro razumljeni, vrzel v poznavanju razmer
pa je še večja v primeru malih mest v teh državah. Avtorji
v članku proučujejo pakistansko mesto Hafizabad,
pri čemer je njihov cilj zagotoviti podatke za prihodnje
kvantitativne analize, ki bodo zajele izbire stanovanjskih
lokacij v malih mestih na indijski podcelini. Avtorji so
anketirali 365 prebivalcev štirih sosesk v mestu, v katerih
živi skupno 19.042 ljudi. Anketi se je odzvalo 1,92 %
posameznikov in 12,65 % gospodinjstev, pri čemer je bila
stopnja zaupanja pri odgovorih prvih ±5,08 %, pri drugih
pa ±4,79 %. Izsledki kažejo, da sta razpoložljivost komunalne
infrastrukture ali storitev ter dostopna cena najpomembnejša
dejavnika, ki vplivata na odločitve prebivalcev,
da se preselijo. Takoj za njima so dejavniki, povezani
s prevozom, dostopnostjo in družbenimi vprašanji, kot je
bližina službe in sorodnikov. Vloga prevoza pri izbiri stanovanjske lokacije je v Hafizabadu manj pomembna kot
v državah z visokimi dohodki. Ta ugotovitev kaže, kako
lahko oblika mest vpliva na potovalne navade prebivalcev
in da so manjša mesta bolj strnjena in hodljiva, saj približno
40 % ljudi v službo hodi peš. Ugotovitve raziskave
lahko pristojnim vladnim organizacijam pomagajo učinkovito
oblikovati politiko za mala mesta, saj politika, ki
se uporablja v velemestih, zanje morda ni najprimernejša.
Ključne besede
izbira stanovanjske lokacije, mestni prevoz, mnenja ljudi, Pakistan