Urbani izziv Leto 20, št. 1, junij 2009
: 43-52
(Članki)
UDK: 71:316.47-053.6
doi: 10.5379/urbani-izziv-2009-20-01-004
Avtor
Špela VEROVŠEK
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
spela.verovsek@fa.uni-lj.si
Matevž JUVANČIČ
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
matevz.juvancic@fa.uni-lj.si
Naslov članka
Prepoznavanje prostorskih kvalitet med mladostniki
Povzetek
Prispevek obravnava odnos do kulturnih in naravnih kvalitet prostora pri populaciji, ki končuje osnovnošolsko izobraževanje. Prepozmavanje prostorskih vrednoti lahko štejemo tudi med tiste veščine aktivnega prebivalstva, ki so temeljne za premišljeno delovanje v bivalnem in funkcionalnemu prostoru posameznika. Hkrati je za prostorske stroke koristen tudi vpogled v prostorski vrednostni sistem prihodnjih potencialnih investitorjev. Predstavljeni so rezultati raziskave o pojmovanju kvalitet prostora vzorčne populacije (N=188) štirih osnovnih šol. V povezavi z drugimi raziskavami s tega področja ugotavljamo načelno prepoznavanje kvalitet prostora s strani mladostnikov, vendar hkrati tudi omejeno zmožnost prenosa tega vednja v njihovo lokalno bivalno okolje. Sklepamo lahko o njihovem slabem poznavanju vzorčno-posledičnih razmerij pri posameznih procesih. V naravnem in oblikovnem prostoru. Vzrok za pomanjkljivo uresničevanje trajnostnega vedenja mladostnikov na ravni lokalnega bivalnega prostora. Pripisujemo predvsem vplivom domačega socialnega okolja. Iz površinskega zavedanja kvalitet in ranljivosti prostora (grajenega in naravnega) lahko sklepamo tudi o pomanjkljivih in nehokerentnih učnih vsebinah v procesu splošnega izobraževanja. Rešitve vidimo v dopolnjevanju učnih metod in tehnik ter premišljeno zastavljenih učnih ciljih, ki bi jih povezali v bolj življenjsko in logično celoto.
Ključne besede
prostorske vrednote, kvalitete prostora, mladostniki, grajeno okolje, trajnostni razvoj